[Dilema veganului] Cu ce mă săpunez, machiez, etc? (ii)

Să reiau recomandarea de ultima oară, de a nu folosi produse care:

  1. sunt testate pe animale
  2. au ingrediente de origine animală (ceara de albine e la limită)
  3. au toate toxinele posibile într-un ambalaj ergonomic (go chimia!)

Asta nu înseamnă să trăiești fără săpun, deodorant (deși mulți o fac în mijloacele RATB), să renunți la civilizație, la bun-simț și la toate conceptele astea construite în creierul nostru colectiv.Dacă nu vrei să cumperi deodată o groază de cosmetice care să-ți sfințească lepădarea chimicalelor, pe unele poți să încerci să le faci. Sau să le introduci încetul cu încetul.

Eu am început cu lucrurile folosite cel mai des: șampon, deodorant, pastă de dinți… De obicei îmi mai apărea câte un coș, și aveam probleme cu zona T, dar de când sunt vegană, fața mi s-a limpezit – mie-mi place să-mi imaginez că vine o zână noaptea și mă curăță cu petale de trandafir; așa că nu mai folosesc produse pentru față, doar apă. Dacă-i povestesc din astea mamei, își face o cruce mentală și apoi repetă de două ori lasă-mă, a doua oară mai cu patos + forță de extingere a oricăror eforturi din partea mea de a-i arăta lumina 😀 Farmacistei poți să-i ceri o bază de cremă peste care mai adaugi ce îți recomandă rețetele de mai jos.

Soluții DIY:

  • Șampon: semințe de in măcinate amestecate cu apă, și aștepți oleacă să iasă uleiul hrănitor la suprafață;
  • Dinți: în loc de pastă de dinți, spală-te cu praf cu argilă;
  • Demachiant, tonic, cremă de față: rețetele aici
  • Deodorant: deodorantele naturale cum ar fi Crystal; iată aici un triumf DIY autohton– brava.
  • Exfoliere: cafea. merge bine mai ales după o saună; ia o pungă de cafea mai ieftină, pe care o vei folosi la sesiunile de exfoliere, o dată pe săptămână.
  • Ulei pentru corp: se amestecă bine si se pastrează apoi într-o sticlă de culoare inchisă 50 ml ulei de susan, 25 ml ulei de ricin, 10 ml ulei de germeni de grâu și câteva picături de ulei volatil.

Pentru mai multe rețete, vizitați blog-ul Elemental – plin de idei, dar atenție că unele rețete includ și produse animale. Și alte rețete aici, sau într-o carte ca cea de mai jos.

Listă de cumpărături

general

  • RO – Elemental, pare grozav pentru cine vrea să-și facă singur cosmetice.
  • Jovis@Breslo – cosmetice făcute în casă
  • Lush
  • Organik (caută „vegan” și waa, apar produse)
  • Lavera

Era cât pe ce să recomand Herbagen. Să mă înec cu țigara când văd

picking up snails so they don’t get stepped on 🙂

farduri

Urban Decay Vegan Eyeshadow Palette

Alte idei dacă aveți, vă foarte mulțumim.

4 gânduri despre „[Dilema veganului] Cu ce mă săpunez, machiez, etc? (ii)

  1. tu ai devenit vegetariana pentru ca e mai sanatos sau doar pentru ca ti se pare crud ce se intampla cu animalele? daca in primul rand cautai sanatate de ce fumezi? sau mai bine zis(scris): de ce dai bani ca sa te otravesti? sau poate te gandesti: „fumez, dar compensez mancand sanatos!”. haha!

  2. …din postul tau stiu ca fumezi: „Să mă înec cu țigara când văd…”, iar ce fumezi nu are foarte mare importanta pentru santate. fumul este daunator pentru organism. sau poate te gandesti ca daca iti rulezi tigara din tabacul proaspat cules de tine de pe plantatie e mai ok? hai, gandeste! haha, si tie!

Lasă un răspuns

