Cacao, și cum nu e ciocolata.

Mănânc din trufele mele fără zahăr, dar cu cacao în cantități legendare, și mă întreb cum poate fi ceva atât de sănătos atât de bun… Și de ce am sentimentul de vinovăție pe care-l aveam când mâncam un Snickers? Între timp am scăpat de el- și de sentiment, și de Snickers- dar îmi stătea piticul pe creier: simțeam că e ciocolată, și aveam în cap doar asocieri urâte.

Să faci droguri legale e o afacere bună. Snickers de exemplu- mai degrabă un proiect pervertit în psihologie decât un simplu baton de ciocolată. E dulce, are o parte mai crocantă, alta moale (nuga), alta lipicioasă de caramel- am citit undeva că astea sunt toate principiile plăcerii mâncatului, și de asta are atâta succes. Poezie în ciocolata asta.

Nu stau să compar nutrițional un Snickers cu ciocolata fără foc. Dar vreau să-mi amintesc de ce mănânc ciocolată, așa ca un mic memo, voi așterni aici următoarele informații verificate:

  • 100 grame de ciocolată neagră pe zi scade presiunea. Curaj! Luați un Lindt 99% dacă nu vă faceți voi 🙂
  • cacao (prăjită) are de 2 ori mai mulți antioxidanți decât vinul roșu, de 3 ori mai mult decât ceaiul verde

Conform Dr. Gabriel Cousens, polifenolii de cacao pot reduce problemele legate de nivelul de zahăr din sânge, plus

  • scad presiunea arterială
  • ajută circulația în general, prevenind afecțiunile cardiace
  • măresc circulația sângelui către creier

Flavonolii (antioxidanți) din ciocolată ajută corpul să producă oxid nitric – care ar putea ajuta la mărirea musculaturii, pe lângă faptul că că circulația sangvină merge mai țanțoșă.

De unde ciocolata îngrașă sau îți scoate coșuri… Na că suntem parcă pe altă planetă. Motive posibile pentru care îți ies coșuri, toate ingrediente în majoritatea ciocolatelor: lapte praf, ulei hidrogenat, sirop, zahăr.

Cum să integrezi cacao în dietă

Am pus un heading mare mare, să se vază.

Smoothie-uri! Nici nu stau pe gânduri să arunc o linguriță plină de cacao în smoothie-ul de dimineață- care a devenit smoothie-ul de toată ziua bună ziua de când luai 2 kile de spanac proaspăt, yeh. Mă înclin în fața lu’ tanti de la piață. Alte idei!

  • cacao + ulei (virgin) de cocos + miere/sirop de arțar* (nu mai recomand agave de când am aflat că face rău dinților- asta în alt “articol”) – ăsta e de bază pentru 1. împroșcarea înghețatei vegane 2.pentru înmuierea bananelor, pe care apoi le congelezi 3-4 ore 3. înmuierea curmalelor preumplute cu unt de migdale 4. adaugi la cele sus menționate unt de migdale și ai trufe! Secretul e să pui muuult cacao pentru o consistență bună, altfel te lingi pe degete până să se te mai chinui să faci biluțe
  • în mousse de avoco-ciocolată
  • cacao amestecat în blender cu lapte de semințe (migdale, cânepă) sau de orez
  • să nu credem în conceptul de prea mult. oricum o rețetă cu produse atât de bogate la gust și consistente te vor face să realizezi după două trufe că nu mai poți. La naiba!
Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s