[Rețete simple] Biscuiți moi cu melasă și scorțișoară

Am avut o săptămână de sculat dimineața, meditat, apoi testat rețete noi și dulci, imaginându-mi că am clienți fericiți de mirosul scorțișoarei pufoase în localul meu imaginar… Altceva înafar’ de dulciuri am rareori chef să testez oricum. Când e vorba de mâncat sănătos, apăi îmi încropesc o salată mare cu tot soiul de verzituri și foarte mult usturoi, și mă simt mulțumită.

Mulțumită am fost de niște brioșe cu ovăz, dar aș mai experimenta cu cantitatea de dulce adăugat aka zahăr- au ieșit mult prea dulci pentru mine. Când sunt mulțumită voi posta rețeta. Apoi am făcut brioșe doar cu banane storcite (înlocuiește ouăle) și n-au ieșit prea dulci pentru restul lumii, chiar dacă mie mi s-au părut ok. Adevărul e undeva la mijloc de cascadă de zahăr granulat.

Succesul absolut- coroana săptămânii dulci merge către 11 biscuiței moi cu iz de turtă dulce.

Niște dulci.

Echipament opțional: mixer

Ingrediente pt 11-12 biscuiți:

  • 100 gr făină fără gluten (făina mea preferată în cazurile astea e mixul Ezekiel, 4 RON)
  • ghimbir ras – 1 lg sau praf – 1/2 lg
  • scorțișoară – 2-3 lg (eu nu mă pot abține, nu cred că există supradoză de scorțișoară; dar și o linguriță e de ajuns)
  • praf de copt – 1 lg
  • înlocuitor de ou – 1 lg (eu am folosit semințe de in, 1 lg, amestecate cu 1 Lg apă caldă, lăsate un minut + 1 Lg piure de mere)
  • ulei vegetal (rapiță, floarea-soarelui etc) – 50 ml, cam trei linguri.
  • zahăr alb/brun – 50 gr sau după gust
  • melasă – 2 lg pline sau mai mult
  • apă – 3 Lg
  • opțional: merișoare, stafide

Metodă:

Cuptorul se preîncălzește.

Ingredientele uscate se amestecă într-un bol. În alt bol, și cele umede + zahărul, apoi se mixează. Se adaugă făina puțin câte puțin peste amestecul umed. Nu uităm apa; coca trebuie să fie moale, nici prea tare- în niciun caz să te doară mâna când o învârți, dar nici prea apoasă.

biscuiți scorțișoară turtă dulce melasă

Pregătim foaia de copt pe o tavă. Cu o lingură de lemn se plasează câte o doză din mixtură.

Se lasă la cuptor cam 12-15 minute. Se scot și îți arzi limba cu un biscuite se lasă la răcit.

Note:

  • Nu aș înlocui melasa cu altceva, face toți banii când vine vorba de gustul/textura turtei dulci.
  • Pentru mai mulți (se duc repede), dublează cantitățile.

Sunt buni dimineața cu un shot cald de lapte soia + cacao + scorțișoară, sau ca snack de după-masă la ceai verde, negru sau roșu. Poftă bună!

2 gânduri despre „[Rețete simple] Biscuiți moi cu melasă și scorțișoară

Lasă un răspuns

