[Superviețuire] Kombucha în linii mari și cercuri poroase. Partea I

De ce s-o numi kombucha, la fel ca ceaiul japonez din alge, nu știu… cha pe japoneză e… surpriză, ceai 🙂 iar kombu este numele unei alge.

Dar kombucha pe care-l știm noi p-aci este un ceai pe care-l fermentezi folosind o masă simbiotică de drojdie și bacterii, la care mă voi referi de aici încolo ca fiind CuSi (cultură simbiotică de drojdie și bacterii) – pentru că e mai drăguț așa. Acum că v-am speriat, ar fi bine să menționăm părți bune (și unele discutabile) ale kombuceaiului.

Unu: e bun la gust.

Zău. Unii îl compară cu vin sau șampanie, gustul diferă în funcție de cât îl lași la fermentat. Cei mai masochiști îl lasă 30 de zile, ca zahărul să fie complet absorbit de CuSi, și ca să crească o rasă superioară de CuSi (i.e. cât mai groasă și mai curată, deși nu are nimic dacă se închide culoarea din cauza ceaiului). În cazul ăsta, procentul de alcool poate ajunge la 1%, de obicei fiind 0.5%. Pentru cei fără răbdare: în zilele de vară se face în 5-7 zile. În medie sunt necesare 10 ca să se formeze chestia de mai sus la suprafață. Care este, carevasăzică, CuSi-bebel.

Doi: Ajută la orice. Aproape.

Diverse surse spun că

  • ajutã la curãtarea colonului si a vezicii biliare
  • ajutã la obtinerea unei digestii sãnãtoase
  • îndepãrteazã colita si crampele stomacale
  • opreste diareea neinfectioasã
  • regleazã apetitul si reduce grãsimea
  • ajutã în tratamentul artritei si gutei
  • are efect de remisiune a lupusului
  • îmbunãtãteste vederea si ajutã la vindecarea de cataractã si glaucom
  • eliminarea unor simptome ale diabetului zaharat si ale leuconevraxitei (sclerozei multiple în plãci)
  • un bun deodorant pentru subtioarã – ei na! ei bine… da.
  • ajutã la eliminarea congestiilor cãilor aeriene (astma)

etc etc

Nu, nu e mucigaaai... E kombucha - Ziua întâlnirii microbiale suspendate; adică ziua 3, la temperaturi de 30 de grade afară. Observați ciuperca-mamă care face figuri pe verticală

Doi, addendum: Diverse surse spun că te poți îmbolnăvi de la kombucha.

Aici trebuie spus că „îmbolnăvirea” poate fi de fapt un semn de detoxifiere. În funcție de câte mâncăruri „necurate” bagi în tine, poți să ai amețeli, să-ți fie greață, i.e. ți-e rău. Dar cu multe remedii naturale ai o perioadă de rău înainte să fie bine. Acestea fiind spuse, mai mult găsești oameni entuziasmați decât oripilați de efectele kombuceaiului.

Trei: compoziția kombuceaiului

Pe lângă enzime active (care ne sunt dragi), aciduri organice, mai are aminoacizi și polifenoli produși de microbi prietenoși. Pentru foarte multe detalii legate de compoziția CuSi vezi aici (în engleză).

Patru: nu e greu de făcut acasă la tine

Dar e nevoie de răbdare, și de o CuSi-mamă.

Resurse:

Partea a doua va cuprinde un ghid re: cum să faci kombucha la tine acasă.

Anunțuri

Un gând despre „[Superviețuire] Kombucha în linii mari și cercuri poroase. Partea I

  1. Pingback: [Superviețuire] Kombucha – metodă. Partea a II-a | Prințesa de varză crudă

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s